E Ticaret Yapmak İçin Gerekenler

E Ticaret Yapmak İçin Gerekenler

E Ticaret Yapmak İçin Gerekenler

E Ticaret Yapmak İçin Gerekenler İsimli Makale Yazımız.

E-Ticaret, ürünlerinizin İnternet ortamında ve belli başlı e-pazar olarak bilinen toplulukların alışveriş bakımından yoğunluk sağladığı mecralarda yapılan alışveriş biçimine denir. İnternet, yüksek oranda sosyalleşme sağlarken, aynı zamanda da hayatın kolaylaşması bakımından yüzlerce seçenekler sunma biçimlerine ulaştı. Böylece arama motorları ve sosyal medya platformları sayesinde, insanlar istediği ürünü dünyanın her yerinden bulma imkanlarına erişmiş oldu.

E Ticaret Yapmak İstiyorum. Nereden Başlamalıyım?

1- E-Ticaret yapacağınız mecrayı belirlemelisiniz. Sosyal medya, E-Ticaret sitesi ve aracı siteler olan sahibinden, gittigidiyor, n11 ve benzeri.

2- Ürününüz için pazar araştırması yapmanız, ürünlerinizin satılması konusunda size alternatifler kazandıracaktır. Örneğin, herkesin çok fazla satmış olduğu ürünü satmaya kalkarsanız kesinlikle başarısız olacaksınız.

Müşteri iç güdüsel olarak sorar: “Hep aynı yerden alıyorum. Neden sizi tercih etmeliyim ki?”

Çok haklı bir soru.

3- Bir marka mı olacaksınız, yoksa var olan bir ürün için satış mı gerçekleştireceksiniz ? Eğer amacınız marka olmak ise, tamamen reklam bütçesine odaklanmanız ve reklam ilgisi olacak mecralara yönelmeniz gerekmektedir. Kaliteli ürün, görsel estetik ve satış sonrası destek konusunda çok iyiyseniz, zaten reklamlarınızdan elde ettiğiniz kazanımların da çevrelerine reklam olacaksınızdır. Türkiye’de ekonomik ürün satacağım diye gayret ederseniz inanın çok başarısız olacaksınız. Hitap edeceğiniz kesim elit kesim olmalı. Unutmayın ki, Ülkemizde sadece ucuzcu alıcılar yok!

4- Aktif sosyal medya hesaplarınız olmalı. Sosyal medya aktifliği kimi zaman bir işe yaramaz görünse de büyük bir yalan! Sayfanıza giren ziyaretçilerin iletişim bölümünüzde arayıp bakacakları tek sayfa orasıdır. Elit müşteri daima sürekli güncel olan bir sosyal medyası olan bir sayfadan alışveriş yapmak isteyecektir. (Danışmanlık yaptığım firmalarda denenmiştir.)

5- Kullanmayacağınız, ve sırf var olması için açacağınız sosyal medya hesapları size eksi puan olacaktır. Sık ve düzenli içeriklendirme, arama motorları tarafından da fark edilmenize bir sebep olacaktır.

6- Eğer bir web siteniz varsa, düzenli ve kolay kullanılabilir olmalı. Alışveriş zorluğu yaratmadan ve insanların kafasını karıştırmadan..

7- SEO çalışmalarına ilk 3 aydan sonra ağırlık verilmelidir. Etkili linkler, öbek kelimelerinizde sıralamaya girmenizi ve yükselmenizi sağlayacaktır. Tabi bir kere SEO yapmakla olmuyor. Süreklilik esastır.

Yukarıda belirtmiş olduğum hususlar teorik ve özet niteliğindedir. İnternet Üzerinden Satış Yapılabilecek Ürünler yazımıza buradan erişebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

AllEscort